برای به‌دست آوردن زمان دقیق کارآیی تلفن‌همراه در مواقع ضروری، نیاز به برنامه‌ای است که توان مصرفی و باقی‌مانده باتری گوشی را با تمامی جزئیات برای ما روشن کند. به این ترتیب قادر خواهیم بود تا در زمان‌هایی که به شارژر دسترسی نداریم، میزان عمر باتری را با توجه نوع استفاده‌ای که از گوشی می‌کنیم، مشخص کرده و بدون نگرانی از تمام شدن بی‌موقع باتری، به کار با آن ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از مجله بایت، نرم‌افزار Nokia Battery Monitor‌ برنامه‌ای است که سطح انرژی باتری، زمان باقی‌مانده و همچنین زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن‌را به ما نمایش می‌دهد.

این نرم‌افزار می‌تواند کلیه آمارهای استفاده از انرژی باتری در بازه‌های زمانی اخیر را برای ما مشخص کرده و این اطلاعات را هم در قالب صفحه اصلی برنامه و هم به‌صورت ابزاری که در صفحه دسکتاپ قرار دارد نمایش ‌دهد


برای دانلود به ادامه مطالب مراجعه کنید




ضرورت این نرم‌افزار

چند میله از نمایشگر باتری گوشی شما باقی مانده است؟ ۲ یا ۵؟ در هر صورت بسیار سخت است که بخواهید روی این میله‌ها تکیه کرده و حدس بزنید که چند ساعت یا چند دقیقه دیگر می‌توانید روی کارکرد گوشی‌تان حساب کنید.

حتما این موضوع شما را ناراحت می‌کند که روزی از خواب بیدار شده و ببینید که شب گذشته فراموش کرده‌اید گوشی را به شارژر متصل کنید. سوالی که مطرح می‌شود این است که با توجه به استفاده شما از اینترنت، پیام کوتاه و تماس تلفنی، باتری تا چه زمانی دوام خواهد آورد؟

ویژگی‌های نرم‌افزار

پس از نصب و اجرای Nokia Battery Monitor، در پنجره اصلی ۳ زبانه وجود دارد:

۱٫ زبانه Estimates یا تخمین به شما نشان می‌دهد که چند روز یا چند ساعت یا چند دقیقه دیگر توان باتری گوشی شما به پایان خواهد رسید، در صورتی‌که فقط از آن برای برقراری تماس و صحبت با دیگران استفاده کنید، در صورتی‌که از آن برای گوشی دادن به موسیقی و نمایش فیلم استفاده کنید، در صورتی‌که از آن برای جست‌وجو در اینترنت استفاده کنید و یا این‌که به آن دست نزده و فقط در حالت انتظار تماس Standby بمانید.

هریک از این تخمین‌ها که در این زبانه نمایش داده شده است، به‌صورت ابزاری در صفحه‌نمایش نیز قابل رویت خواهد بود.

۲٫ زبانه Statistics یا آمار حاوی اطلاعاتی براساس استفاده روزانه یا هفتگی شما از گوشی است، به این ترتیب که جزئیات استفاده شما از گوشی به‌همراه میزان انرژی که هر یک از آن فعالیت‌ها از باتری کسب کرده را مشخص می‌کند.

در این گزینه برای شما مشخص می‌شود که هر پیام کوتاهی که ارسال می‌کنید یا هر تماسی که می‌گیرید چه‌مقدار از توان باتری را به‌خود اختصاص می‌دهد.

۳٫ زبانه Info یا اطلاعات صفحه‌ای است که در آن کلیه اطلاعات در مورد نرم‌افزار Nokia Battery Monitor موجود است.

در این بخش، اطلاعاتی از جمله Version نرم‌افزار، نحوه کار با آن و نحوه حذف کردن آن از روی گوشی موجود است.

لینک دانلود این نرم‌افزار کاربردی به شرح زیر است:

http://byte-nikfarjaam.persiangig.com/Software/156/Nokia-Battery-Monitor.zip