surface

شرکت مایکروسافت گزارش عملکرد مالی خود در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد.بر همین اساس این کمپانی در ۳ ماهه مالی گذشته ، بزرگترین ضرر مالی تاریخ خود را تجربه کرده است




بر اساس آمار های منتشر شده در این گزارش  ، درآمد مالی سه ماهه چهارم شرکت مایکروسافت که به ۳۰ ژوئن ختم میشود، ۵.۱ درصد کاهش داشته و به نسبت درآمد ۲۳.۳ میلیارد دلاری سال گذشته، با ۲.۱ میلیارد دلار کاهش به ۲۲.۲ میلیارد دلار رسیده است. این ضرر مالی مایکروسافت، به وقایع اخیر نوکیا و بازار کساد کامپیوترهای شخصی مرتبط می شود. همچنین مایکروسافت با کاهش فروش آفیس و ویندوزهای اورجینال و نسخه های معتبر مواجه بوده است.اهداف فروش گوشی های مایکروسافت به بار ننشسته و درآمد سخت افزاری گوشی های مایکروسافت حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است که تنها بخش کوچکی از آن مربوط به کاهش ارزش پول است.

مایکروسافت می گوید آخرین گزارش مالی شرکت شامل حدود ۷.۵ میلیارد دلار هزینه غیر نقدی برای تجارت گوشی های نوکیا و حدود ۷۸۰ میلیون برای برنامه یکپارچه سازی و بازسازی است. درآمد حاصل از دستگاه ها و مصرف کنندگان مایکروسافت حدود ۱۳ درصد کاهش یافته و بعید نیست مایکروسافت بخش کامپیوترهای شخصی را برای این ضرر بزرگ جریمه کند.

با این حال فروش سخت افزارهای محاسباتی ، بازی و همچنین گسترش تجارت سرویس های ابری بخشی از این ضرر مالی بزرگ را پوشش می دهد و تحملش را برای مایکروسافت آسان تر می کند. مایکروسافت تحت مدیریت جدید ساتیا نادلا، استراتژی های خود را به سمت تمرکز بر سخت افزار و تجارت ابری برده است.

این شرکت بیشترین درآمد خود را از بخش سخت افزاری کسب کرده، برای مثال درآمد حاصل از فروش Surface حدود ۱۱۷ درصد افزایش داشته و به مبلغ ۸۸۸ میلیون دلار رسیده است که باید این سود بزرگ را مدیون فروش Surface Pro 3 دانست. درآمد حاصل از فروش کنسول های Xbox نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است و به مبلغ ۱.۴میلیون دلار رسیده است. Bing نیز سود خوبی کسب کرده و درآمد حاصل از جستجوها نیز به ۲۱ درصد رسیده است. این شرکت در سه ماهه چهارم مالی خود حدود ۳ میلیون کاربر جدید آفیس ۳۶۵ به دست آورده است.بخش سرویس های ابری این شرکت نیز با ۸۸ درصد رشد روبرو بوده است.