Galaxy-Note-s-pen

پیش از این در شایعات متعددی شنیده بودیم که قلم S Pen گلکسی نوت ۵ سامسونگ با مکانیزمی جدید یا در واقع به صورت اتوماتیک یا جهش خودکار از جاری خود خارج می شود.اما امروز تصاویری منتشر شده که اگر واقعی باشد نشان می دهد این موضوع تنها شایعه ای رسانه ای بوده و چنین ویژگی در Galaxy Note 5 وجود نخواهد داشت.

شایعات پیشین خبر از قابلیت جهش اتوماتیک قلم گلکسی نوت ۵ می داد و با توجه به پتنتی نیز که سامسونگ به تازگی ثبت کرده بود، چیز عجیبی به نظر نمی‌رسید. ولی بعدها شنیده شد که این قلم در واقع مکانیزمی بر مبنای فشار و خروج (Push to Release) خواهد داشت




تصاویر امروز، تصورات قبلی را به هم میزند. اگر به محل قرارگیری قلم دقت شود، یک انحنای کوچک وجود دارد که نشان از عدم تغییر مکانیزم خروج S Pen نسبت به نسل‌های قبلی گلکسی نوت دارد. به نظر می‌رسد برای خارج‌کردن این قلم باید مانند گذشته از ناخن استفاده کرد.

همچنین امروز در گزارشی که توسط یک رسانه کره ای نزدیک به سامسونگ در وب سایت sammobile منتشر گردید نیز همین موضوع یعنی عدم وجود مکانیزمی خاص برای خروج قلم S Pen گوشی گلکسی نوت ۵ تایید شده و این رسانه کره ای اعلام کرده که هیچ تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است.

گفته شده که سامسونگ در ۱۳ آگوست از گلکسی نوت ۵ در نیویورک رونمایی خواهد کرد و در ۲۱ آگوست نیز آن را به بازار عرضه خواهد کرد. پیشبینی می‌شود با نزدیک‌شدن به زمان رونمایی، شاهد انتشار تصاویر بیشتری از این گوشی باشیم.