connected_bottom

جریان زندگی در اطراف ما، این روزها هوشمندتر از هر زمان دیگری شده و نیاز به هوشمند سازی، امری است که در حال حاضر قدم های ابتدایی اش از سوی شرکت های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی برداشته می شوند.



کمپانی های بزرگ وعده های بسیاری در خصوص هوشمند سازی لوازم اطراف ما می دهند؛ از HomeKit اپل گرفته تا پلتفرم اینترنت اشیای گوگل به نام Brillo. اما هنوز هیچکدام نتوانسته اند آنگونه که باید و شاید، محصولاتی هوشمند را در اختیار کاربران قرار داده و یا از آن ساده تر، محصولات فعلی ما را اندکی هوشمند تر سازند.

سونی اما در این میان رویکردی تازه نسبت به پروژه هوشمند سازی لوازم ما داشته است. در هفته گذشته برایتان نوشتیم که چگونه سونی با جذب سرمایه عمومی در ژاپن، قصد دارد پروژه های مبتکرانه کارمندان خود را عملی سازد؛ MESH نیز یکی از همان ایده هاست که می خواهد به واسطه ماژول های کوچکی که «تگ» نامیده می شوند، لوازم اطراف ما را هوشمند تر کرده و در نتیجه یک زندگی جذاب تر را برایمان به ارمغان آورد.

تگ ها به شکل بی سیم به واسطه اپلیکیشنی که بر موبایل یا تبلت خود از پیش نصب کرده اید، قابل کنترل هستند و می توان گفت نیازی نیز به دانش کد نویسی از سوی کاربر وجود ندارد. برخی از تک ها برخوردار از سنسورهایی (همچون شتاب سنج – accelerometer) هستند و زمانی که آنها را به یک وسیله متصل کنید، در صورت جا به جا شدن آن، ایمیلی برایتان ارسال خواهد شد. برخی دیگر از LED یا یک کلید فیزیکی بهره می برند که با توجه به خلاقیت خود، می توانید استفاده لازم را از آنها ببرید. برای مثال مشخص کنید هر زمان که احتمال بارش باران وجود داشت، تک LED دار، روشن شود


راه‌اندازی MESH نقطهٔ عطفی را در ابتکار استارت‌آپ‌های Sony رقم می‌زند

عبارت MESH، مخففی است از کلمات Make, Experience, SHare. (بسازید، تجربه کنید، به‌ اشتراک‌ بگذارید) امروز پروژهٔ MESH به نقطهٔ عطفی رسیده و بسیار خرسندیم که به اطلاع برسانیم به دنبال عرضه در ژاپن، نخستین نسخهٔ MESH برای خرید به زودی در دسترس کاربران نقاط مختلف جهان قرار خواهد گرفت.

MESH از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: «MESH Canvas»، برنامه‌ای تعاملی که شما را قادر می‌سازد به آسانی و بدون کدنویسی پیچیده، کارها را تعریف کنید و تگ‌های MESH که بی‌ سیم هستند و با عملکردهای گوناگون.

تگ‌های MESH از طریق «MESH Canvas» و با ارتباطی که به‌آسانی از طریق این اپلیکیشن پیکربندی می‌شود، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. عملکردهای فعلی شامل این موارد هستند: حرکت (حسگر شتاب سنج)، دکمه، LED و GPIO (ورودی/خروجی با عملکرد عمومی) و این تنها آغاز کار است.

تصور کنید بتوانید گیاهانتان را به‌ طور خودکار آبیاری کنید، یک چراغ LED روی در خانه‌تان باشد که هر زمان قرار است هوا بارانی شود، روشن گردد و یا حتی قادر شوید با افزودن جلوه‌های صوتی نمایشی به بازی‌ های تحته‌ ای، کمی تفریح کنید یا سطل زباله‌ ای را بیابید که هر زمان آشغالی در آن می‌ اندازید از شما تشکر کند.

مشتاقانه در انتظار دیدن چیزهایی هستیم که مردم خلق می‌کنند.

connected_bottom

MESH در نمایشگاه Maker Faire Bay Area در سان ماتیو در ماه مه به نمایش گذاشته شد. این پروژه مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشت و نهایتاً بودجه آن از طریق Indiegogo به شیوهٔ جذب سرمایهٔ مردمی تأمین شد

MESH بخشی از ابتکارات جدید آفرینش کسب‌ و کار ماست. «برنامهٔ شتاب‌دهندهٔ ایده‌های بالقوه» Sony، یک ابزار آزمایشگاهی که برای داشتن شتابی به سبک استارت‌آپ‌ها ، طراحی شده است تا سریع و آسان برخی از ایده‌های پیشروتر، نوآورانه‌تر و ناب‌‌تر را درون انجمن Sony برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان عملی کند.

هیروکی توتوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ما در سخنانش در کنگرهٔ ‌جهانی موبایل اشاره کرد که دیدگاه وی برای Sony Mobile تنها به یافتن راه‌های بهبود کسب‌وکار اصلی تلفن‌های هوشمند Xperia محدود نمی‌شود بلکه به چگونگی توسعهٔ فناوری‌های نوظهور، مشارکت در آفرینش فرصت‌ها برای ارتقاء «کارآفرینی» در این شرکت بزرگ به‌عنوان سکوی پرتابی برای استارت‌آپ‌های جدید نگاه می‌کنیم.

Sony_MESH-41b031a8ef120f0dee45f58935050ef7 (1)

در Sony Mobile نوآوری فرآیندی پیوسته و اصولی است. ما بخشی از بهترین تیم‌های تحقیق وتوسعه در جهان را داریم که روی فناوری‌های شگفت‌آور جدیدی کار می‌کنند که برخی اوقات سال‌ها با تبدیل شدن به محصولی برای بازار مصرفی فاصله دارند.

ولی همهٔ نوآوری‌های ما مستقیما در نتیجهٔ این فرآیند به‌وجود نمی‌آیند. نوآوری، تمرکز ما در کل شرکت است و همهٔ کارکنان ما به مشارکت و تفکر خلاق به‌عنوان بخشی از زندگی روزانهٔ‌شان در Sony ترغیب می‌شوند. برنامهٔ شتاب‌دهندهٔ ایده‌های بالقوه، ما را به عمل و تفکر با سرسختی و شجاعت یک مشارکت جدید تشویق می‌کند ولی از همه مهم‌تر اطمینان می‌دهد چیزهایی را که تاکنون ممکن نمی‌دانستید، ببنید و تجربه کنید.

در زمانه ای هیجان انگیز زندگی می کنیم و این در حالیست که ما نیز تازه کار خود را  آغاز کرده ایم.