خبرگزاری پزشکی ایران – ایرمنا – به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس از توزیع ظریفترین سوزن تزریق انسولین در جهان توسط  یک شرکت داروسازی هندی خبرداد

این سوزن جدید تولید شرکت بکتون دیکنسون است و طراحان آن امیدوار هستند که تا حد زیادی درد ناشی از سوزن تزریق انسولین را در مبتلایان به دیابت که نیاز به تزریق این هورمون دارند، کاهش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، دکتر دیواکارمتیال مدیر تجاری مرکز مراقبت پزشکی – دیابت BD در هند در این باره اظهار داشت: کارآیی نانو سوزن قلمی BD در آزمایشات مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مشخص شده است که به اندازه سوزن‌های بلندتر برای بیماران با شرایط جسمی مختلف موثر است.

به گفته این کارشناسان، سوزن جدید اولین سوزن قلمی در جهان است که فقط 4 میلی متر طول دارد.

همچنین این سوزن از نظر ضخامت نازکترین و باریکترین سوزنی است که تاکنون در جهان تولید شده است.

در حال حاضر سوزن‌های انسولین در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند و سوزنهایی که طول آنها 5 میلی متر است بیشترین کاربرد را در بین بیماران دیابتی دارند.

دکتر متیال تصریح کرد: ما اطمینان داریم که محصول جدید در بین مبتلایان به دیابت طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد و در تسهیل تزریق انسولین تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کارشناسان طراح سوزن مینیاتوری جدید تاکید کردند که این سوزن از نظر کنترل کلوگز درست مثل سوزنهای بلندتر عمل می‌کند و به لحاظ کارآیی هیچ فرقی با آنها ندارد. این سوزن به طور موثر یک دوز انسولین را به لایه چربی زیرپوست منتقل می‌کند که بهترین منطقه برای تزریق انسولین است.