در سال ۲۰۱۵ خبری از آیپد ایر جدید نخواهد بود [شایعه]



با شایعاتی که در مورد احتمال معرفی آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل در ماه نوامبر پیش رو شنیده شده، تا به اکنون بسیاری از منابع بر این باور بودند که در ماه مذکور شاهد رونمایی نمونه های جایگزینی برای آیپد مینی ۳ و آیپد ایر ۲ نیز خواهیم بود. اما اکنون گزارش جدیدی که در وبسایت Economic Daily منتشر شده از وضعیتی خلاف این موضوع حکایت دارد



Economic Daily در گزارش خود آورده در حالیکه گمان می رود آیپد ایر ۲ امسال شامل به روز رسانی نشود، ولی پرده برداری از آیپد ۱۲.۹ اینچی و آیپد مینی ۴ در دستور کار اپل قرار دارند.

سایت یاد شده گزارشش را بر مبنای اظهارات آقای لیائوشین لی، از تحلیل گران کمپانی “فوبان هاردور” تنظیم نموده. وی در همین راستا ذکر کرده احتمالاً کمپانی ساکن کوپرتینو با معرفی نکردن نمونه ای به روز شده از آیپد ایر ۲ می خواهد همه ی توجهات را به سمت آیپد جدید و البته بزرگترش معطوف نماید و ضمناً آنها قصد دارند از همه ی توان خطوط تولید فاکسکان برای ساخت بی نقص این محصول بهره گیرند.

لی باور دارد که برای ارائه ی یک آیپد ایر تازه باید تا اواسط ۲۰۱۶ منتظر باقی بمانیم. ضمناً وی در ادامه بیان داشته آیپد مینی آتی شاید آخرین آیپد مینی اپل باشد و از این پس تنها مدل های ایر و پرو (پلاس) توسعه یابند.

گفتنیست که در گذشته بسیاری از کاربران ارتقایی که در مورد آیپد مینی کنونی نسبت به آیپد مینی ۲ صورت گرفته بود را نا امید کننده وصف می کردند، زیرا کمپانی سازنده عملاً به اضافه نمودن سنسور تاچ آی دی بسنده کرده بود و سایر تغییرات چندان چشم گیر نبودند. البته گمانه زنی می شود که آیپد مینی ۴ از نظر سخت افزار به شکلی مناسب بهبود یافته و برخی از عناصر طراحی آیپد ایر ۲ نیز در آن به کار رفته باشند.

در کنار تفاسیر صورت پذیرفته این حدس نیز مطرح است که شاید ساکنین کوپرتینو همانند آیپد مینی ۳، آیپد ایر ۳ را نیز شامل ارتقائی جزئی کرده و سپس راهی بازار سازند. اما به هر شکل چاره ای نیست جز منتظر ماندن تا ماه نوامبر و مشخص گشتن صحت شایعاتی که به آنها پرداخته شد.