sony-xperia

بخش موبایل کمپانی بزرگ و صاحب نام سونی امسال بسیار بد عمل کرده و ضعف مدیریتی در این بخش به خوبی قابل مشاهده است.بعد از داستان پرچم دار تکراری وناموفق امسال این کمپانی که به واسطه انتخاب دو نام متفاوت ( اکسپریا Z4 برای عرضه در ژاپن و اکسپریا Z3 پلاس برای عرضه جهانی ) حتی در نام گذاری آن هم بی نظمی کاملا مشهود بود ، حالا به نظر می رسد یکی دیگر از گوشی های جدید سونی هم گرفتار چنین مشکلاتی شده است



بله ، این گوشی همان سونی Lavender است که بر اساس تصاویر و اطلاعات فاش شده از مشخصاتی نسبتا خوب و صفحه نمایشی بدون حاشیه بهره می برد.چند روز پیش خبر رسید که سونی نام اکسپریا T4 Ultra را برای Lavender انتخاب کرده و این گوشی با همین نام روانه بازار خواهد شد.با این حال امروز خبری جدید منتشر شده که این میان رده جدید سونی ، اکسپریا C5 Ultra نام خواهد داشت !

البته ممکن است که این تغییر نام ها صرفا اشتباهاتی از سمت لودهندگان عزیز باشد و ارتباطی به سونی تداشته باشد.

upleaks، همان منبعی که در ماه های گذشته تصاویر این دستگاه را منتشر کرده بود، در یک توییت کوتاه نسبت به شایعات مطرح شده پاسخ داد. او در یک جمله کوتاه مینویسد: سونی Lavender = اکسپریا C5 Ultra!

xperia-c5-ultra      با این توییت حالا دو فرضیه مطرح میشود، Lavender یا با نام اکسپریا T4 Ultra و یا با نام اکسپریا C5 Ultra معرفی خواهد شد. از بین دو احتمال به نظر میرسد اکسپریا C5 Ultra محتمل تر باشد. چرا که از یک طرف upleaks، حداقل در مورد گوشی مورد نظر شما منبع معتبری است چرا که تصاویر زیادی از آن را پیش از این منتشر کرده بود و از طرف دیگر نیز معرفی این دستگاه در ماه آینده یعنی معرفی یک گوشی هوشمند در نیمه دوم سال و تجربه نشان داده گوشی های هوشمند سونی در نیمه دوم سال با عدد فرد هستند نه زوج! به همین خاطر پیش بینی میشود اکسپریا C5 Ultra همان اسمارت فونی باشد که در ماه آینده سونی از آن رونمایی میکند.

همچنین به نظر می‌رسد که سونی مدل معمولی گوشی C5 را هم عرضه کند که جایگزین گوشی C4 می‌شود. گوشی C4 با دوربین جلوی خوبی که برای آن در نظر گرفته شده بود، برای عکاسی‌های سلفی مناسب است. گوشی C4 اوایل سال ۲۰۱۵ راهی بازار شده است.

Sony Lavender

به هر حال ، گوشی اکسپریا C5 Ultra به احتمال زیاد دارای یک صفحه‌نمایش با وضوح تصویر ۱۹۲۰x1080 خواهد بود. همچنین در خبرهای قبلی به این موضوع اشاره شده بود که میان صفحه‌نمایش و بدنه‌ی این گوشی فاصله وجود ندارد و صفحه‌نمایش تمام لبه‌های گوشی را در بر گرفته است. به احتمال زیاد این محصول با اندروید ۵ عرضه می‌شود. این گوشی جدید سونی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود که یک فلش LED هم برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین پشتی آن هم همین ویژگی‌ها را خواهد داشت. گوشی C5 Ultra از یک پردازنده ۶۴ بیتی ساخته مدیاتک بهره می‌برد و دو گیگابایت رم هم برای آن در نظر گرفته شده است.

درحال حاضر هنوز مشخص نیست که این گوشی در چه زمانی راهی بازار می‌شود. حتی مشخص نیست که آیا این گوشی در منطقه‌ای خاص عرضه می‌شود یا سونی آن را به صورت جهانی منتشر می‌کند؛ اما می‌دانیم که به‌زودی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.البته اگر باز هم شاهد انتخاب نامی جدید برای آن نباشیم !