cars-hack

به عصر خودروهای قابل هک شدن خوش آمدید ، زمانی که یک حفره امنیتی یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را برای رفع این مشکل به مراکز سرویس خودرو می کشاند !

پس از کشف حفره امنیتی و هک سیستم uConnect خودرو جیپ چروکی (Jeep Cherokee) ، امروز کمپانی خودرو سازی کرایسلر ( Chrysler ) تعداد ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده که از همین سیستم در آن استفاده شده را برای بروزرسانی و رفع این مشکل امنیتی فراخوانی کرده تا با نصب پچ از هک شدنشان جلوگیری کند




همانطور که دیروز در مطلب به آن پرداختیم ، یک گروه از هکرها توانستن حفره های خطرناکی در سیستم uConnect خودرو جیپ چروکی پیدا کنند .این حفره امنیتی توسط دو مهندس کامپیوتر با نام های چارلی میلر و کریس کشف شده است.

این دو مهندس نشان دادند که هکرها می‌توانند با استفاده از سیستم سرگرمی جیب چروکی که به شبکه داده موبایل متصل است، به راحتی کنترل این خودرو را از راه دور به دست بگیرند. این دو محقق سال هاست که بر روی سیستم های کنترل خودروها کار کرده و به دنبال روشی برای اثبات عدم امنیت این سیستم ها هستند.آنها قصد دارند ماه آینده در کنفرانس هکر Def Con جزییات بیشتری درباره فعالیت خود ارایه کنند.

همانطور که اشاره شد این آسیب حدود ۱.۴ میلیون خودرو در ایالات متحده را که از سیستم uConnect شرکت فیات استفاده می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده است. هیچ یک از خودروهای فروخته شده در بریتانیا در این جریان آسیب ندیده‌اند.

لیست خودروهایی که فراخوانده شده اند به شرح زیر می باشد :

۲۰۱۳-۲۰۱۵ MY Dodge Viper specialty vehicles
۲۰۱۳-۲۰۱۵ Ram 3500, 4500, 5500 Chassis Cabs
۲۰۱۳-۲۰۱۵ Ram 1500, 2500 and 3500 pickups
۲۰۱۴-۲۰۱۵ Jeep Grand Cherokee and Cherokee SUVs
۲۰۱۴-۲۰۱۵ Dodge Durango SUVs
۲۰۱۵ MY Chrysler 200, Chrysler 300 and Dodge Charger sedans
۲۰۱۵ Dodge Challenger sports coupes

این فراخوان اندکی پس از ارایه یک لایحه جدید درباره امنیت خودروها به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده صادر شده است. دو سناتور آمریکایی طی این لایحه استفاده از استانداردهای جدیدی را برای امنیت خودروها از خودروسازان درخواست کرده‌اند. این لایحه هم چنین می‌تواند یک سیستم رتبه‌بندی امنیتی را برای خودروها ایجاد کند که به مصرف کنندگان کمک می‌کند خودروهایی که به سختی هک می‌شوند را شناسایی کنند.